Göteborgskalaset!

Eller som det numera heter, Kulturkalaset. Och Way out west-festivalen som är samidigt.. Där va vi igår, dock inte inne på Way out west, fööör dyrt! Men jag och Johan åkte in för att träffa Eve och jag visste faktiskt inte ens att dt va kulturkalaset. Såg det på en skylt när vi åkte in. :p Och jag har troligtvis aldrig sett så mycket folk i Göteborg, ens på tidigare kulturkalas. Fast brukade hålla mig hemma när det va såna saker i Gbg, det är för mycket folk för mig! :p Men vi såg i alla fall Europe på avenyn, det va gratis. Riktigt bra va dom!!! Sen åt vi subway innan jag o Johan åkte hem vid 23 då parkeringen gick ut (25 kr timmen, hej rikemän! Fruktansvärt onödigt såhär i efterhand :p)

Idag har jag en äcklig huvudvärk o mår illa (nej, jag drack inte en droppe igår), vet inte vad det beror på. Sanna vill ha med mig på Björn Rosenström i Herrljunga ikväll så det lutar väl åt det.. Trist att Johan alltid ska jobba när det är sånt här så han kan inte hämta mig heller! :( Han ska ju upp 05 imorgon så hoppas jag tar mig hem på annat sätt... Kanske inte blir kvar till 02 heller! Men har inte riktigt bestämt mig, dock är det väl inte så kul o sitta hemma, fast jag vill ju va med Johan! :( Men jag vet, jag ska inte tänka så, jag är alltid med honom och han går ju utan mig ibland så....

Ska vakna till och fundera lite över hur jag ska ha råd och orka! Fan, jag va så lättad för jag skulle för första gången på länge få pengar över nästa månad... Om vi säger såhär, det handlade om ca 1000 kr. Vet ni vad som dimper ner i lådan igår? En räkning på samma summa! Vad är oddsen?! Ett företag som skickat en räkning + påminnelser till min gamla adress och dessa har inte eftersänts till mig, jag har alltså inte ens fått första räkningen och poff, så får man ett från kronofogder med räntor o avgifter pålagda. En räkning på 200 kr har blivit över 1000 kr. Kul, kul, KUL!!!!!!! Fan vad less jag blir... Kan dom inte kolla upp att man bor på den adressen när dom skickat räkningar i 9 månader?! Varför väntar dom så förbannat länge med o skicka det vidare då?! Och dessutom, kronofogden hittade ju min adress direkt och dom kan ju kolla o se att jag inte bott på den adressen sen september förra året (räkningen skickades i december).. :SKA det va så förbannat svårt! Stress, stress, stress... Nej, Sarah Öhrn kan ju inte få slappna av och må bra och SPARA lite pengar för första gången, inte då......

Ja ja, nu ska jag inte va sån. Men inte konstigt man har huvudvärk! :)
Återkommer om Rosenström imorgon eller så ;)

Kommentarer
Postat av: Disa

Jag var också i Göteborg då ju! Såg Europe! Eller ja, nästan, vi gav upp efter all trängsel i publiken!

2009-08-20 @ 19:05:21
URL: http://kvarteretdisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0