Beach 2010 - here I come!

Eller? Undra hur många år jag sagt det nu.. Men kanske är 2010 mitt år! Senaste bilden jag har på mig (som jag själv har och har sett nu) när jag var riktigt smal och snygg (förutom att det va halloween, haha) var för precis 10 år sen då, år 2000! Så kanske är det mitt år nu! Man kan ju hoppas. Men det går ju sådär alltså.. Det är svårt att äta nyttigt och någorlunda billigt när man hatar bönor och sånt.. Och när man inte alltid orkar göra mat när man kommer hem och har fullt upp innan J ska iväg till jobbet, men jag måste bättra mig. Jag tar gärna emot fler tips på god, nyttig o enkel mat! Måste få bukt med detta nu.. Men ännu större är problemet med att äta godsaker varenda vareviga kväll, måste få bort det. Vissa dagar funkar det med keso i stället men inte alltid.. Måste få bort det där att jag måste äta, men det är för att jag sitter ju hemma i stort sett varje kväll, har inte så mycket annat att göra och då blir det en rutin för att jag är uttråkad också, jag gör ju inget annat än går i skolan och sitter sen hemma, ensam eller med J om han är ledig.. Usch!

Men nu sitter jag i alla fall och gör ett träningsprogram jag ska köra varje dag! Sen ska jag bli bättre på att promenera, det behövs nu när Sammy blivit större också. Det jobbiga är när han möter hundar, jag får skavsår i händerna och orkar knappt hålla honom längre, så det gör att man inte vill gå ut.. Måste få bukt med det också!

Finns det något intresse kan jag dela med mig av mitt träningsprogram här när det är färdigt. Ska hitta en bra låt också som funkar bra och är peppande när man tränar. Har du några tips på bra övningar man kan göra hemma utan några direkt hjälpmedel eller på bra låtar att träna till, så är det välkommet!

Men jag måste slå ett slag för mig själv att jag lyckats komma ifrån det riktiga sötsuget ganska bra. Självklart blir jag sugen ibland men jag känner inget direkt behov av att köpa hem choklad och läsk längre. Köper J hem dock så är det svårt, då kan jag ta ett glas eller så men dricker inte alls som innan, då det blev flera flaskor i veckan och massa godis. Nu är det min chokladkalender som gäller bara! Men chips (vilket också går bättre nu men ibland faller jag, som i helgen), dipp (min stoooora last) och feta saker är my cup of tea! Inte bra...

Återkommer med fler inlägg under dagen! :D

Och alla nya läsare, välkomna hit, hoppas ni kommer gilla min blogg.
Jag ska bli mer aktiv nu..



Kommentarer
Postat av: Gabriella

haha :D

2009-12-12 @ 12:36:01
URL: http://covette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0