Hå hå, ja ja!

Jag har varit lite oaktiv här senaste dagarna, det ska erkännas! Haft mycket för mig helt enkelt! :)

I torsdags hade vi julfest på skolan, julbord och underhållning, supertrevligt. I fredags var det fika och julklappsbyte och jag fick första Gudfadern-filmen! ;) Har inte sett den så det är väl dags nu då.. Vi slutade i alla fall skolan vid 12 och då åkte vi hemåt Hälsingland! Så efter nästan 9 timmars resande (inklusive några korta pauser och en avstickare och en felåkning) var vi hemma. I -23 graders kyla.. Då blev det tacopaj med familjen! Underbart gott o mysigt!! Sen somnade vi rätt tidigt...

I lördags hade mormor bjudit med oss på bowling så vid 14-15 bowlade vi, jag va inte sämst för en gångs skull! Efter det åkte vi hem till mormor och morfar och åt italiensk planka, underbart gott och en massa roliga lekar och sånt, haha! Vi åkte hem runt 22 eftersom vi började rätt tidigt. När vi kom hem såg vi på "Twilight" utom mamma o pappa då, sen slocknade jag för mina ögon gick inte att hålla öppna!

Igår blev det en lugn dag, plockade in julgranen och lite sånt. Dessutom va det nästan snöoväder.. Men vi tog oss iväg till julbordet på Axmar brygga, och jag har aldrig vart med om ett bättre julbord! Det kostade visserligen därefter men det va helt underbart och för mig som älskar fisk och skaldjur främst. Åt mest det, en massa olika lax, makrill, färska räkor, röror, you name it! Sen lite potatisgratäng o oxfilé och till efterätt chokladmousse o julgodis. Det va det godaste jag varit med om, då främst maten! Och underbart ställe, så mysigt. Har bara vart där på sommaren annars (dom har öppet under somrarna bara och sen julbordet) och då sitter man ute på en inglasad del och ser ut över havet. Nu satt vi inte i den inglasade delen men där såg man mest is och en snöyra, hade vart mysigt ändå men vi satt vid den öppna spisen. Rekommenderas varmt till alla som bor i närheten av Hälsingland. Båda julbordet och under sommaren, min favoritrestaurang! När vi kom hem blev det att umgås lite bara innan vi somnade.

Idag åkte jag, J och lillasyster Hanna till Bollnäs, köpte dom sista julklapparna och lite sånt. Åt lunch på krokanen, mm! :) Ännu ett underbart ställe med underbara mackor ;) Snöar även ikväll, det blir en riktigt vit jul i år, det va länge sen jag såg såhär mycket snö. Mysigt! Nu har jag lovat att göra min "berömda" paprikasoppa och vitlöksbröd till middag här hemma och sen ska jag och Matilda baka julgodis. Rocky road och kola. Vi ska även hinna klä granen! Julstämning på hög nivå. Kan knappt vänta till torsdag!!! Som ett litet barn igen nu nrä det blir en riktig jul med snö!! Synd bara att vi ska söderut igen på juldagen.. :( Johan jobbar annandagen sen är han ledig till nyårsafton så det är lite surt att han måste jobba där... Blir en tråkig nyårsafton för mig också men vad ska man göra. :/ Vad ska ni göra på nyår?

Nej, nu blev det långt och tråkigt här och jag måste ner och göra middag. Imorgon ska vi till Söderhamn en sväng och till mormor, sen närmar sig julen. Ska njuta av dom sista dagarna här hemma men ska försöka hinna skriva mer! Sammy äääälskar snön också, har aldrig sett någon så glad över snö.. Han kommer bli ledsen över att åka härifrån!

Ha en bra kväll! :D

Kommentarer
Postat av: Madicken

Hej på dig :)

Vad har du gjort idag då..? Skola, jobb? :D

Aja, jag önskar dig en trevlig fortsatt Måndag kväll!

/Madicken

http://conler.blogg.se

2009-12-21 @ 18:55:18
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: julia

Ja, de känns lite handikappat :)

2009-12-21 @ 21:36:13
URL: http://jeia.blogg.se/
Postat av: Linnea

Rocky road är inget god :/ den är jättejobbig att göra, och jättejobbig att äta.. Jag & min syster gjorde den förra julen, är inget vi kommer göra igen eller som jag rekomenderar någon annan att göra!

2009-12-21 @ 22:27:16
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0