Nyvaccinerad, snö och julmarknad!

Pjuh, vaccination igår, och jag är sååå rädd för sprutor så jag satt och grät innan nästan, he hehe he! Töntigt, jag vet, men det är så jobbigt!! Det sjuka är att jag klarat av att pierca tungan och jag har inga som helst problem med att ta blod ur armvecket.. Men just stick i fingret och sprutor, uhhhh! Men det gick bra, och dt va ju pensionerade sköterskor som jobbade så det kändes väldigt säkert när dom jobbat så länge och dessutom va hon suuupergullig o trevlig så det gick jättesmidigt!! Hon skulle gärna få ta alla mina prover o sprutor i framtiden, hehe! :) Bästa sköterskan jag nånsin träffat.. Så som sagt, det gick smidigt, förutom att hon tog i höger och jag är högerhänt. Igår kväll började smärtan i muskeln komma och inatt kunde jag inte sova på "min" sida, som är enda sidan jag kan sova på!!! Så jag somnade riktigt först kl 7 i morse. Ont i kroppen o mådde dåligt då men nu mår jag bra. Bara fruktansvärt spänd o ont i armen, axeln och nacken och därav huvudvärk! *peppar peppar* hoppas det inte kommer sen nu bara! ;)

Annars då, igår kväll snöade det också en hel del, stora snöflingor! Så mysigt. Men inget av det ligger kvar idag, såklart. Jag vill ha minusgrader och snö nu! Som håller i sig... *snälla tomten*

Är hemma från skolan idag också, lite onödigt kan tyckas men vi ska baka och jag kan inte använda min högerhand? Tror att jag mest är ivägen! Dock ska vi till skolan en sväng sen och lämna några saker till loppmarknaden och jag tänkte kolla in i lanthandeln där jag ska stå! :) Känns sååå surt att ha missat detta nu när jag vart sjuk i 2 veckor, det är ju nu man får ett break från plugget och jag är sjuk?! Jippi! Och imorgon är det dags för marknaden, då ska jag i alla fall dit och stå och sälja! :) You bet!

Nu har jag ätit frukost, ska snart göra mig i ordning, ta ut Sammy, väcka Johan och åka ut till skolan. Sen blir det mys med hyrfilm och dipp o morötter ikväll! Till middag blir det troligtvis paprikasoppa och vitlöksbröd, godaste maten ever!! Om inte Johan har andra planer.. Filmen vi ska se blir troligtvis "Flickan som lekte med elden" då vi inte sett den än. Om den nu finns inne vill säga! Alla vill väl hyra den nu! ;) Vill se den och sen se "Luftslottet som sprängdes". Älskade nämligen "Män som hatar kvinnor". Annars ska vi se Ice Age 3 om inte den finns, hehe ! Wonderful! Jag älskar Ice Age, speciellt ettan, men hoppas trean är riktigt bra också! ;)

Nu ska jag skriva en önskelista till mamsen.

Och just det, det har inte blivit några julklappstips då jag ju vart dålig dom senaste dagarna. Nu känns det lite lönlöst, 4 dagar sent, men jag ska fundera på det! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Gud vilken söt blogg du har, jätte fin verkligen.

Hoppas att du får en toppenfredag <3

Kram på dig

2009-12-04 @ 13:59:10
URL: http://emmazzz.blogg.se/
Postat av: Madicken

Hej på dig!

Allt bra?

Ha en bra Fredag kväll ;D

2009-12-04 @ 21:32:40
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Eveline

oj, jobbigt att inte ens kunna sova efteråt :S

2009-12-05 @ 07:26:06
URL: http://evelines.webblogg.se/
Postat av: Z A N D R A :)

sv: tack :)

Lägg gärna till mig på bloglovin om du vill :D

2009-12-05 @ 19:45:46
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: M

Vi har ingen snö här :(

Allt bra idag? :D

2009-12-07 @ 18:48:30
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Naw, tack så mycket. Hihi, ja jag älskar rosa. Sitter här med en ljusrosa mjukdress t.o.m. Hihi xP

2009-12-09 @ 21:11:13
URL: http://emmazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0