Tungpiercing, ingen tungpiercing?

Det är frågan...

Jag har (motvilligt) börjat fundera på att ta ur min piercing.. Jag måste erkänna för mig själv att det tär på mitt tandkött att ha den där, hur jobbigt det än känns! Det kanske låter jättetöntigt, det är ju bara en piercing. Men den är en del av mig och jag älskar den, jag vill aldrig ta ur den!!! Haha. Det blir så sjukt tomt... Och vad jag gick igenom för att få den! :P En pärs både med nålen och sen svullnaden, ja ni som har det förstår vad jag menar! ;)

Det känns tyngre att ta ut tungpiercingen än navelpiercingen faktiskt.. Som för övrigt också antagligen måste ut snart, den läker aldrig! Innan växte den ut två gånger, nu tredje gången verkar den inte kunna växa ut (det är väl för mycket brosk i vägen) men i stället vrider den sig åt sidan, jättesnyggt. Och en massa ärr o ärrvävnad, nice. Jag har aldrig kunnat ha den utan att den inte vart läkt, väldigt tråkigt. Och då har jag haft hål sen jag va 18 men små uppehåll mellan att jag tagit nytt.

Imorgon ska jag ringa tandläkaren och boka tid, jag har inte varit där på över 2 år, jag är så sjukt rädd att gå dit och jag är säker på att jag har en massa hål och annat skit. Dels är jag hypokondriker men även när det gäller tänder, och jag är jätterädd sen jag borrade sist då han misslyckades totalt. Första gången gick bra men andra, den skapade tandläkarskräck, jag va inte rädd innan! Och nu när tandköttet känns konstigt ibland, dels pga piercngen blir jag orolig för allt mna kan få, tandlossningar och skit! Men det återstår att se, får ta tummen ur och gå nu. Men sen kostar det ju också en del, det är väl den största anledningen. Nu lär jag väl få punga ut miljoner på lagningar o sånt! Haha. Men jag känner att jag måste ur med piercingen innan dess också, jag kommer få skäll!! Jag vet ju att tänderna förstörs.. Men shit vad det känns jobbigt att ta ur den!

Nej, nu ska jag inte tjöta mer utan sova! :)
Godnatt



Jag bjuder på den! ;) Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0