Jag är tillbaka!

Jag har vart dålig på att hålla uppdateringarna uppe, skulle ju i alla fall skriva vad jag äter o tränar varje dag och nu har jag glömt vad jag åt resten av dagen sist. Men sen dess har jag i alla fall inte köpt hem några godsaker!!! :) Det enda jag fuskat med är en kaka och en pizza i lördags när alla gick och åt under festen och jag va döööödshungrig då vi inte ätit sen kl 13, men men. Gjort är gjort! Tagit nya tag nu. :) Sist jag skrev tränade jag i alla fall 30 min wii fit. Efter det har det blivit dåligt med det, gick en heeel del i lördags dock, fy vad ont i benen jag hade på söndag morgon. Dessutom körde vi "huvud axlar knä o tå" på festen, gissa om det tog i lår o rumpmusklerna?! Hahah!

Men det regnar ju hela tiden så det är svårt o komma ut på promenad. Men idag blir det wii fit igen (har ju inte haft tillgång tilld et under helgen när vi vart i Falköping) och ikväll ska vi till Falköping igen i 2 dygn, då hoppas jag att regnet håller uppe lite så vi kan ta långpromenad med hundarna imorgon. :)

Sen vad har jag ätit... Kan börja med i förrgår, det jag minns i alla fall:
Frukost - filmjölk med lite lingonsylt
Lunch - stuvade makaroner och korv
Mellanmål - ett äpple
Middag - Lax med lite creme fraische sås och potatis o rödlök i ugnen

Igår:
Frukost - ingen, vaknade för sent
Lunch - stuvade makaroner
Mellanmål (typ), blir lite sent innan Johan kommer från jobbet så - lite rester av potatisklyftorna o hemmagjord dressing
Middag - 2 skivor blodpudding, rivna morötter, keso och lite sylt
Kvällsmål - Grahamsscones + några koppar thé

Jag äter ju inte nyttigt för fem öre men ligger i för fullt för att inte äta en massa extra småsaker!  Stod t o m emot en mjukglass i söndags när Johan köpte ;) Smakade bara lite. Och jag älskar mjukglass o äter det såå sällan!! :p Men ja, det går ganska bra med småätandet... Måste bara börja äta nyttigare nu...

Idag vet jag inte vad det blir, har väl inga lunchrester så får se vad jag löser där, lite tonfisksallad kanske med hemmagjord dressing. Sen ska vi till Falköping när Johan kommer hem o laga mat där så får se vad det blir för nåt.. Eller om jag köper sushi ;) Heheheh! ♥

Men till frukost åt jag lite rester av mina grahamsscones o så en kopp grönt thé. :) (har fått dille på grönt thé :p) Har inte ens druckit mjölk på flera dagar! Bara thé o så vatten till maten. Och tro mig, jag HATAR vatten.. Men det börjar gå ner.. :) Innan drack jag knappt en droppe om dagen och nu några glas!!! :p Behövs även för att jag inte ska få vätskebrist igen ;p Sen funderar jag på om jag är känslig mot laktos, vi ska testa äta så laktosfritt det går nu fast nu har vi ju redan handlat hem mat för närmsta veckan så vi får väl äta upp den men försöka inte dricka ren mjölk och sådär.. Johan har också problem med det nämligen...

Den här gången ska jag inte ge upp, jag måste lyckas med det här nu till nästa år, är skolan är slut, gud så nöjd jag ska vara då. Eller ja, redan vid jul helst ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0