Godis-tips!

Som bekant försöker jag ju gå ner i vikt, för 1388724908290 gången. Men den här gången känns det riktigt bra.. Jag har inte direkt förbjudit något till 100% men om vi säger såhär, jag ahr förbjudit godis och läsk till 90%, kakor och liknande till 50% men inte förbjudit snabbmat och sånt. Dock ska jag självklart dra ner på det men i stället för att förbjuda känns det bra att just nu under omställningen, kunna äta den där pizzan en gång och sen ingen dricka till. Jag vet att det är ju egentligen ingenting, men det känns bra att kunna stå emot ett par saker till att börja med.

Det är två veckor sen jag började med det här nu och hittills på dom två veckorna har jag ätit 3 chokladpraliner, ett glas julmust, en tugga snickers och en klunk cola. Det kanske låter mycket ändå men för mig är det bra! Sen kakor, har ätit 2 stycken tror jag, men i stället för att äta alla som ser goda ut som jag gjort innan så äter jag en av kakorna, den som är allra godast! Och många gånger har jag skippat saker fast jag är sugen. Till exempel chokladasken som står här i samma rum som mig! Ska inte äta någor ur den ikväll! :)

Så småningom ska jag dra ner ännu mer på snabbmat och liknande. Har inte heller ätit chips senaste veckorna, förutom ett par stycken på festen i lördags. Det känns i alla fall som att jag är på rätt spår! Nu ska jag bara komma igång med motionen lite bättre och dra ner aningen mer, dock ska jag äta allt hemlagat men i lagom stora portioner. Äntligen känns det som att jag är på rätt väg och jag ska inte ge upp den här gången! Någon gång måste jag lyckas och nu är rätt tid, -30 kg är mitt mål och till sommaren lär jag ju inte ens hinna hälften men jag ska ligga i så gott det går. Ska bland annat börja ta Sammy på längre promenader nu när han blivit 6 månader och fåt gå längre, han fyller 6 månader idag! :D Så jag och Johan har bestämt att vi ska på en 45-minuterspromenad 3 dagar i veckan och 30-minuterspromenad 2 dagar i veckan. Minimum! Sen får det bli som det blir dom andra två dagarna, lite kortare promenader under dagen typ, såna dagar man inte riktigt hinner med någon långpromenad! :) Nu är det ut i ur och skur som gäller!!

Jag vill ju börja plugga dietist/kostvetare sen och känns inte så kul om jag själv inte ens lyckats gå ner i vikt. Likaså vill jag ju vara smal den dagen jag ska gifta mig, den dagen jag blir gravid så jag slipper en massa, massa extrakilon, och så vidare. Ni förstår! :)

Men till tipset, något jag älskar, är att värma äpplen med kanel på i mikron, sen ha på lite keso. Helt underbart gott!!! Det är vad jag ätit när jag blivit sugen på sött ibland och verkligen inte kan stå emot. Nu har jag dock inga äpplen hemma men har Keso päron, så ska ta mig lite av det med banan i eller något. Hittade den smaken först förra veckan och den är underbar, jag lovar!


Det va visst äpple, päron, vanilj. Jag tycker dock den smakar päron mest!


Har ni några goda, nyttiga tips?

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

då tror jag de lurat och försökt skrämma dig.

sprutan var liten och smal.

2009-11-30 @ 19:24:43
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: f

hehe okej :D själv vill jag ha touchscreen :]



okej x)

2009-11-30 @ 20:41:58
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: Camilla

sv: det kan jag absolut göra! tack för tipset ;)

2009-11-30 @ 21:07:53
URL: http://camillalindaus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja ellerhur, :O Helt sjukt, åhh . Visst jag har lämnat bajs någon gång, men då har hon bajsat mer än två gånger, och att jag inte hade bajspåsar med mej. men fy vad man skämms:(

2009-11-30 @ 21:40:24
URL: http://eweman.blogg.se/
Postat av: vesna.blogg.se

gott=)

2009-11-30 @ 23:00:58
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Vera Vulgär

Jag tycker du gör 100% RÄTT i att inte förbjuda saker. Förbud är trååååååkigt och kan leda till att man får enorma skuldkänslor om man äter något förbjudet nån gång. Ät det du verkligen verkligen inte kan motstå, när suget är så starkt. Men fråga dig själv tre gånger om du vill/inte vill äta det.



Nyttiga tips är varm blåbärssoppa med keso i. JÄTTEGOTT. Eller naturell keso med makrill i tomatsås på macka. Annars är jag havregrynsgrötsfanatiker, gärna med russin i och äpplemos på. Man kan ju göra eget äppelmos, om det ska vara nyttigare.

2009-12-01 @ 00:28:07
URL: http://themovement.blogg.se/
Postat av: WIKTOROZ.SE

AVOCADO!ät ät ät ät ! SKITGOTT :D

2009-12-03 @ 17:49:31
URL: http://wiktoroz.se
Postat av: Rebecca

Den är riktigt god! Även vanlig keso med sylt eller äpplemos är en hitt :D

2010-01-10 @ 18:51:26
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0