Monday!

Hela den här veckan alltså, har legat sjuk sen förra helgen och va sämre i fredags än på hela veckan. Men på kvällen fick Johan med mig till Falköping ändå på födelsedagsfirande och trots att jag sagt att jag inte skulle, så tog jag ett par glas vin och lite likör! Men det gjorde susen för stunden. I lördags va jag lite piggare, kollade lite på julskyltningen själv, Johan jobbade hela dagen och sen på kvällen åkte vi och lämnade Sammy till hans mamma och åkte på 30-årsfest hos Daniel! Det va roligt men Johan fick ju vara nykter och vi åkte hem redan kl 22:30, jag något överförfriskad! :)

Igår jobbade han ju då igen, sen satt han och drack glögg på jobbet så vi missade julskyltningen! :( Trist helg att han jobbade alltså.. Men när han kom hem åt vi god kyckling och sen såg på film som gick på tv:n och drack hjortronglögg, åt pepparkakor och mögelost. Det va underbart i alla fall! :) Riktigt mysigt. Dessutom hade jag städat hela dagen och vi julpyntade. Så nu är det lite juligt här hemma i alla fall..

Idag va jag hemma från skolan, vi skulle på studiebesök och jag mår inte bra alltså, det försvinner aldrig! Men nu måste jag till skolan imorgon eftersom jag varit hemma en vecka.. Känns förjävligt när jag fortfarande inte är pigg! Åkte med Johan till hans mamma idag när vi hämtade Sammy, skulle jag inte gjort eftersom hon också va sjuk tydligen... Ruskigt ont i halsen nu! Hoppas att jag blir bättre snart.. På torsdag ska jag nämligen vaccinera mig mot svininfluensan, känns sådär, är sjukt rädd för sprutan. Svimmar nästan bara jag tänker på den... Men det lär vara värt det! Sen biverkningarna som man inte vet om dom kommer och vilka den blir, lär ju bli sådär också men i bästa fall bara lite ont i armen och ev en dag med influensasymptom. Som min familj haft! För på lördag är det julmarknad på skolan, då måste jag vara frisk...

Men nu blir det en lugn kväll, en sväng till ut med Sammy och lite tv, sen sova i tid och hoppas jag får må någorlunda bra imorgon!! Jobbigt att sitta i skolan annars, men jag måste ju..

Nu ska jag se tv, ta det lugnt och planera veckan, har som sagt en heeel del att göra! Inte minst komma ikapp i skolan efter den här veckan. Fyy! ÅNGEST! Vill bara ha ett jobb, skippa skolan och slippa plugga på lääänge, tjäna lite pengar. Det här är inget för mig och jag orkar inte plugga mer, verkligen! Jag fick klart gymnasiet förra året efter mycket slit. Men jag måste ju plugga, för jag har inget rätt till a-kassa om jag inte får jobb, så tvivlar på att jag fått någon ersättning.. Men får se, ska kolla upp det där! Känns så onödigt att ta lån till något som inte känns värt...

Hörs imorgon! Min advents-/julklappskalender börjar då också! ;) Och dessutom får jag öppna första luckan i min söta Hello Kitty-chokladkalender. :D


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack! va kul att du gillar min blogg =)

hoppas du kryar på dig och vaccinsprutan är inget att vara räd för, var varken stor eller gjorde ont.

2009-11-30 @ 19:11:28
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0