Sitter hemma och rullar tummarna..

Idag skulle vi ha studiebesök i Göteborg med klassen, på Tv4 och Västnytt! Igår efter att vi ringt läraren fick vi veta att vi skulle sluta kl 15 (slutar 12 här i Alingsås annars) och dessutom hann vi varken fika eller äta lunch så får stå för lunchen själv. Bra att komma med det nu när det är slutet av månaden... Jag har inte råd med det och jag har en massa annat att fixa! Så idag ska jag plugga och göra klart "Husmusen" som jag är ny redaktör för! Och kommer väl hinna plocka en del i lägenheten också. :)

Har varit ut medSammy nu vid 10 och Johan ligger fortfarande och sover eftersom han ska jobba ikväll.. När han vaknat ska vi tre ut på en längre promenad! :) Gymmet har ju dött ut, ska dit varje dag men jag tycker det är så jobbigt att visa mig på gymmet så just nu kör jag på att äta bättre och gå promenader så kan jag gå dit om några kilo... ;)

I måndags började mitt godis- och läskförbud! Jag brukar ju förbjuda allt och då klarar jag ingenting. Nu tillåter jag mig både snabbmat, chips, dipp osv (fast på lagom nivå, såklart!) men ska dra ner på sockret, som är det mest beroendeframkallande och som är lättare att hålla sig ifrån än fett, fett finns ju i allt. Och självklart är det en massa socker och kolhydrater i chips, dipp och snabbmat och annat, men det är godis och läsk som triggar sötsuget eftersom det smakar sött! Ska dra ner ännu mer på allt sen också men just nu är det godis och läsk och kakor ska jag endast äta nån gång när jag fikar någonstans men har i alla fall klarat 2.5 dag nu utan läsk eller godis! ;) He he! Nu ska jag klara resten av veckan också bara! Men det känns inte så tungt faktiskt..

Har precis bläddrat igenom Cerveras katalog och hittat en heeel del jag vill ha i julklapp! ;) Kommer kanske med lite bilder sen bara jag fotat dom och lagt in på datorn! :P

Regnar det hos er idag också? Fast jag tycker det är ganska mysigt med regn om det bara är ibland, inte varje dag! Men jag föredrar snö men just nu är det ju väldigt varmt ute, men jag hoppas på snö snart!! :D En vit jul, tack!

Återkommer senare, nu ska jag börja fixa här. Puh!







Uppdat.

Jag ska dock äta chokladen ur min nya Hello Kitty-kalender från den 1 december OM det går bra med förbudet! :) Men det är det enda. Känner jag dock fram till att jag inte kommer stå ut med det sparar jag alla till den 24 dec!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0