Är det inte underligt?

När jag fick mina pengar hade jag lite pengar över för en gångs skull och det skulle gå till mitt smink (eftersom jag har min jobbiga hudsjukdom) men såklart fick jag en oväntad räkning på den summan jag hade kvar! Men Johan köpte sminket i födelsedagspresent, snällt nog! :) Nu hade jag fått 4000 kr i födelsedagspresent och skulle för en gångs skull använda dom till något jag behöver och verkligen vill ha. Annars går det bara till räkningar och mat men den här månaden skulle det räcka till valpkurs + lite saker som kläder, en ny väska och kamerasaker. Helt lycklig!

Då måste vi till veterinären med Sammy, såklart räknar jag med veterinärkostnader men inte efter drygt 2 veckor bara! Hade ju tänkt hinna spara lite.. Men icke! Idag fick han vara där mellan kl 9-17 och ja, allt gick på 3800 kr. Som tur va behövde vi bara betala 2000 kr, men där rök 2000 kr av mina födelsedagspengar!! Självklart är hans hälsa värt mer men jag blir liiiite less o gnällig bara! :( Dessutom va det bara lite magsjuka, något vi hade kunnat klara hemma. Skönt o vara säker men det känns lite surt alltså... Hoppas verkligen jag kan fixa så jag får köpa min väska (då min är trasig), lite kameraprylar som vore roligt o ha nu när jag ändå pluggar fotokurs och inte har något extra till min kamera och så lite kläder till vintern. Vill ha ett par uggs också men det kan jag ju drömma om! ;)

Va bara tvungen o gnälla lite! :p

Annars har det vart en lugn dag, vart i skolan ett tag men kom både sent o åkte hem tidigt för o lämna o hämta lilla Sammy.

Ska skriva mer ikväll, nu måste jag äta klart och plugga lite dock! Buhuu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0