Happy birthday to me!

I torsdags tog vi vårt pick pch pack och drog norrut. Mössen tog upp bakluckan, hunden och packningen baksäter, jag och Johan framsätena. Så ser det ut när vi ska ut o resa! ;) Det tog i alla fall knappt 7 timmar så det gick rätt smidigt och Sammy va så duktig så! :) Dock va vi sååå trött, Johan hade jobbat natt och sovit 4 timmar ca och sen kört, jag hade gått i skolan hela förmiddagen. Så ja, vid 22 va vi i alla fall hemma! Då fick vi börja med att leta möss i bagaget ;) Dom hade rymt! Haha. Panik! Men vi hittade dom tillslut... Vart i bilen dom vart vet inte jag!

Well well, på fredagen va vi till Uppsala då Johan va på en jobbintervju och jag och Hanna tog en fika på Waynes. När Johan va färdig åkte vi på IKEA o åt lunch o kikade. Sen kikade vi runt på Gränby centrum innan det blev en smoothie för mig, fika för Johan o middag för Hanna på ett café där. Sen släppte vi av Hanna hos en kompis där i Uppala och vi drog oss hemåt. Va hemma vid kl 20, så ja, den dagen försvann också! ;) Sen somnade man ovaggad.

Igår va det min dag!! :D Känns hemskt att bli gammal, hela 22 år! ;) Den dagen firades med lite tårta hemma med familjen mitt på dagen, hälsade på farmor och farfar en sväng och sen va vi även till Medeltidsdagen i Skog o kikade, det va dock inget att hänga i julgranen längre!! Vid 18 va vi hos mormor allihop, där det blev lekar, kräftskiva och sånt skoj. Och jag fick lite mer presenter! ;) Dock blev det bara pengar men det är ju roligt att köpa vad man vill! :D Så efter den kvällen somnae vi ännu mer ovaggade!

Idag blev det en luuuugn dag. Dock tog pappa, Johan, jag och Matilda en sväng ut i skogen där vi plockade kantareller. Lagom jobbigt och en vrickad fot men det va åtminstone roligare träning än promenad, det känns ju inte som att man är där för att träna! :p Dessutom fick vi ihop en hel kasse kantareller!!! Så efter detta blev det lugnt och ikväll åt jag och Tilda kantarellmackor. Tog mig ett bad och såg på film med Matilda lite också... Försöker börja rensa kantareller men det va tråkigt, så får fortsätta imorgon! ;)

Nu ligger vi här i sängen och ska väl sova, imorgon är det lugnt hela dagen men måste rensa kantareller o upp med Sammy och sådär. Sen på kvällen ska vi nog till stan och kankse till gammelmormor en sväng! :) På tisdag bär det av söderut igen.. Varför går tiden aldrig såhär fort annars???

Ja ja.. Godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0