I need a change..

Jag måste få ordning på mitt liv och det NU! Jag är så less på att sitta hemma, må dåligt och bara vänta på att något ska hända... Som jag gjort i 5 år nu! År som bara försvunnit och jag har nästan inga minnen alls från dom åren, det går att räkna på mina 10 fingrar vad jag gjort som är värt att minnas under dom här 5 åren :/

Jag måste först och främst få ett jobb, blir ibland orolig att jag inte ska klara av ett jobb med tanke på hur jag mår vissa dagar men samtidigt, fortsätter jag och ligger i med viktnedgången kommer det förhoppningsvis blir bättre och när jag kan tänka på att det är pengar och inte som skolan, att jag sätter mig i skuld! Och förhoppningsvis en bra arbetsplats med roliga kollegor som gör att man vill gå dit! Och något händer... Jag behöver kunna försörja mig åtminstone!

Sen måste jag ta mitt körkort, det skulle underlätta fruktansvärt mycket på alla sätt och vis, bland annat för att få vissa jobb och att kunna åka och göra saker själv. Jag har tillgång till bil men inget körkort, bilen står här när J jobbar och jag kan inte åka nånstans =P Jättekul! Ännu tydligare blev det idag när lillasyster fick körkort, glad för hennes skull dock. Men jag har pengarna till att ta körkort men kan inte för jag har ingen att övningsköra med och det blir alldeles för dyrt att bara köra på körskola, minst 15 000 kr och DOM pengarna har jag inte! =/ Hur jag än gör måste jag köra med någon och det finns ingen, så det är helt kört och det är jäkligt jobbigt... Jag behöver ju det där körkortet!

Skulle behöva bo närmare hemåt för att kunna ta körkort och för att vara nära min familj och mina vänner men skulle kunna tänka mig bo i Stockholm (mellan mig och J) för jag älskar Stockholm och det är nära hem ändå om man behöver göra något, dessvärre vill inte J till Stockholm, så där är ett problem!

What to do..

Finns en del att ta tag i alltså men som jag inte riktigt kan styra över själv, för jag försöker redan för fullt att få ordning på det men det är inte lätt när man inte kan bestämma över allt...

En dag ska jag också köpa mig en liten vovve till, har redan ett perfekt namn jag kom på här om dagen när vi va ute och gick, det bara ploppade upp och är helt perfekt, men det är en hemlis! ;) Sen vill jag även komma igång med någon av mina idéer/drömmar, hoppas jag har diciplin nog att komma igång med det bara! :D

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Ta och försök satsa på intensivkurs..

Om du har övningskört tidigare och ganska mycket

så kan du få intensiv kursen för ca 8000..



2010-02-09 @ 23:33:59
URL: http://http://concordiacumveritate.blogg.se
Postat av: Eleonor

Jag tror inte att du tjänar på att vänta. Det jag läste i din blogg nu så behöver du få en ändring och det ganska fort.

Sitter du bara och väntar så kommer du ingenstans.. =)



Man kan köpa paketpris och i det ingår teori och tror det är 10 eller 15 lektioner och det kanske kan kosta en 4000-5000 men det är det värt..

2010-02-10 @ 01:08:53
URL: http://concordiacumveritate.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Tackar.. =)



I alla fall angående körkortet så tror jag att du känner på en intensiv för man kan köra upp till 10-15 ggr i veckan om man vill och sen är det bättre paketpriser..

Jag ska åka på en tre dagars intensiv och det va ca 4 tusen med allt om jag fattade det rätt..

2010-02-10 @ 15:07:41
URL: http://http://concordiacumveritate.blogg.se
Postat av: Eleonor

Jo, jag hade men körde för fort så blev av med det..

Inte haft det på ett par månader nu..

Jag funderar nästan på Borlänge igen.. Vet inte får se.. Kommer inte riktigt ihåg vart den andra låg..

Vissa intensivkurs skolor erbjuder sovplats på vandrarhem tror det kostade 100+ per natt..

I slut ändan är det värt det då man har körkort.. =)

2010-02-10 @ 15:30:21
URL: http://http://concordiacumveritate.blogg.se
Postat av: Eleonor

Satsa på något skitjobb eller sommarjobb så kommer du iaf ha det efter sommaren.. =)

2010-02-10 @ 15:38:59
URL: http://concordiacumveritate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0