Ugli!

Jag måste tipsa om mina nya favoritfrukt! Det är en citrusfrukt som heter Ugli, ganska ny tror jag då jag bara sett den i några månader nu men aldrig vågat testa då den ser väldigt konstig ut, man kan tro att den är gammal, hehe. Men för någon vecka sen köpte jag och J en för att testa och till min förvåning va den den godaste frukt jag ätit nästan!

Den är stor som en grapefrukt (beror iofs på hur stor man väljer men i snitt) och gul inuti, jättesöt och god, inte alls sur som t ex apelsiner kan vara och inte heller besk som en grapefrukt. Jag delar den på mitten och äter ur klyftorna med sked som man gör med grape. Den är verkligen värd att testa speciellt om man gillar exotiska frukter och citrusfrukter, då det är någon sorts blandning. Dessutom är dom alltid mogna i butiken då dom skördas mogna. Helt underbart! Här har jag missat något innan alltså..

Så nu ska jag avnjuta en hel ugli här för mig själv, hihi! Gott och nyttigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0