Året som gått..

Bättre sent än aldrig, eller? Tänkte i alla fall skriva ut en liten "årsresumé-lista" här nu, roligt att se själv vad man gjort när man tänker efter lite och kanske lite intressant för er också.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Skaffade hund kanske.. Säkert något mer men det har varit ett ganska segt år ändå.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Ett.. Lyckades jag med nu en månad innan nyår ungefär!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, några stycken.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nära och nära, en som stod mig nära när jag var yngre och som stod min farmor och farfar nära! Det var en jobbig begravning om inte annat..
5. Vilka länder besökte du? Danmark bara.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Mycket! Lycka... Ett jobb.... En hobby.... Pengar.... En hel del! Även en del materiellt =)
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Kommer inte på något speciellt.. Ska vara 30 maj när jag fick klart min gymnasiekompetens och 24 augusti när jag och J varit tillsammans i 2 år då.. Och så begravningen på personen jag skrev om ovan, vet dock inget datum.
8. Vad var din största framgång 2009? Tyvärr ingen större framgång, förutom att jag klarade gymnasiekompetensen då! Har många drömmar dock som jag hoppas fylls upp i år i stället.
9. Största misstaget? Att jag bara suttit av tiden och väntat och att jag började plugga igen i höst! Och att flytta ifrån den underbara lägenheten vi hade!
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Inte direkt.. Inget speciellt!
11. Bästa köpet? Min friis & co väska.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat och onödigt skit antar jag.. =( Sushi.. Haha!
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Några saker.. Fick höra en del riktigt bra saker som dock sen aldrig blev av eller ändrades så det räknas väl inte..
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Definitivt Melissa Horns låtar eftersom jag började lyssna på henne i år och föll direkt, hon har spelats ständigt i mina högtalare sen i somras.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag vet inte.. Ganska likgiltig! Men deppressionen har legat där närmare och närmare... Så ledsnare antar jag! Har haft svåra beslut o mycket att tänka på.. :/
16. Vad önskar du att du gjort mer? Hittat på saker! Kämpat med att gå ner i vikt..
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit! Suttit av tiden..
18. Hur tillbringar du julen? Med mina nära & kära hos mamma o pappa!
19. Blev du kär i år? Blev kär, nä. Har ju haft samma pojkvän i 2.5 år snart.. =)
20. Favoritprogram på TV? Det finns en heeel del! Svårt att välja..
21. Bästa boken du läste i år? Alla böcker i shopaholic-serien!
22. Största musikaliska upptäckten? Melissa Horn
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Kommer inte ihåg vad men får alltid en del av det jag önskar mig =D Så det var säkert jättebra!
25. Något du önskade dig men inte fick? Självklart
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag tror att jag var hemma hos mamma och pappa med J faktiskt.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Massor
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Leggings och långa tröjor
29. Vad fick dig att må bra? Melissa Horn
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Zac Efron (eller hur han stavas) Mmmm! Yummi!
31. Vem saknade du? Min familj.
32. De bästa nya människorna du träffade? Klassen. Inga nämnda, inga glömda!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0