Det har hänt mycket sen sist..

Jag är så dålig på att uppdatera! Jag vet inte vad det är med mig, älskade att blogga förut. Jag har blivit så extremt lat, ändå sitter jag här stora delar av dagen.. Men jag har så mycket på gång! =P Söker runt om Thailand för att planera en framtida Thailands-resa med älskling, söker jobb och recept osv. Ska bli bättre på att dela med mig! Men det händer inte så mycket i mitt liv just nu =P Men jag kan ju bli bättre på att uppdatera med annat roligt. Ska även komma igång med min smyckestillverkning igen!! Förhoppningsvis kan jag börja sälja några smycken på bloggen.. Det har legat på is ett tag nu!

För övrigt har det hänt ganska mycket sen sist. Jag har slutat i skolan, känns så trist utan klassen men jag kan inte ta lån för en utbildning jag känner är så fel för mig, så nu sitter jag här arbetslös! Yey.. Var på arbetsförmedlingen igår och skrev in mig, fick även beviljat en jobbcoach direkt så inom någon vecka kommer jag få en tid med henne, det ska bli spännande! Har även ringt till socialstjänsten (tror jag det heter, haha, alla dessa myndigheter) för att se om jag kan få bidrag ett par månader tills jag får pengar från arbetsförmedlingen om 3 månader! Ska få en tid hos en handläggare om ett par veckor.. Känns inte alls kul att behöva gå på soc men det är ju bättre än inget och bara under en så kort tid, när jag får 3500 kr från arbetsförmedlingen från maj så ska jag försöka att inte behöva söka socialbidraget. Har ont i magen över att gå dit dock, snacka om misslyckande... Dömer dock inte andra som går på det men känns helt fel för mig! =(

Annars då, ska försöka börja ta körkort snart men det är svårt när man inte har någon att övningsköra med hemma, det kommer bli ett dyrt körkort! Men det är dags att ta tag i, det kan ju ge en lite större chans till jobb.

Viktnedgången står ganska still nu, 4,7 kg alllt som allt men det verkar ha stannat av! =/ Är inte lika peppad längre heller men idag går det bra och ska fortsätta gå bra en månad nu, började på min nya månadskur Alli idag nämligen. Men, idag bara för att alla mina kläder är i tvätten fick jag testa ta på mig en tröja jag hade senast på nyår för 2 år sen, den har suttit för tajt sen! Och den gick på, rätt bra. Den sitter inte slickad, det ser ju inte snyggt ut med valkarna men den är inte TAJT! YEEEEY!! Så där blev jag i alla fall glad =D

Det här är en sån tråkig lång dag, det snöar och vi tvättar här hemma. Ska även städa och fixa, och diskmedlet är slut men vi har inte orkat oss iväg till affären. Får väl ta oss i kragen snart och gå till affären och inhandla lite diskmedel, efter vi lagt i en ny maskin tvätt. Sen ta och diska och städa och fixa hela kvällen.. Men det är ju sånt som måste göras! =) Kanske blir det en liten myskväll sen också eftersom imorgon ska J och hans kompis ha tv-spelskväll här, lagom kul för mig =P Så jag får väl sitta i sovrummet vid datorn, jippi.

Har även kommit på ett nytt belöningssystem för mig själv när jag går ner i vikt, men mer om detta en annan gång! ;)

Take care!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0