Ett nytt årtionde är här..

Hoppas ni hade en bra nyårsafton? För mig blev det ju väldigt lugnt men fick i alla fall sällskap av Melinda, så vi satt här hemma och åt god laxplanka och skålade med jordgubbscider (alkoholfri) vid 12-slaget! Sen tog vi ut Sammy på en promenad strax efter 12 för att se lite om han är skotträdd och samtidigt "vänja" honom vid det nu när han är liten. och det gick superbra! Inte rädd alls trots fyrverkerier överallt runt om oss! Han är så duktig lillen.

Nu sitter jag i en stökig lägenhet, vi städade i förrgår och det var jättefint men efter igår ser det ut som ett bombnedslag i köket! Så måste väl ta tag i detta, så småningom.. Skulle också behöva kolla om det fortfarande är ledigt i tvättstugan så jag kan slänga in en maskin tvätt, har inga kläder kvar! Hade tvättid igår förmiddag, den glömde vi. Bokade om till eftermiddagen, kl 20 kommer jag på att jag glömt den också, haha, bra jobbat! Börjar jag bli för gammal?

Men nu kurrar magen eftersom jag inte ätit någon frukost, vaknade ju först vid 12-snåret eftersom vi var uppe till 03:30 inatt! Så nu känns det som att jag måste fixa lite käk men först ska jag väcka J, det är ju ett helt projekt i sig! Men lockar jag med lite mat så... =) Sen ska jag få honom att springa upp och kolla tvättiden så slipper jag klä på mig, redan. Jobbigt, haha!

Ikväll ska vi i alla fall till Lidköping på bio, varför vi nu ska ända till Lidköping men det var J's vänner som bokade så ja, det är väl bara att hänga på! Ska i alla fall se "Luftslottet som sprängdes", har höga förväntningar då jag älskar dom andra två filmerna, dock var ettan bäst så hoppas trean är lika bra! Återkommer med en liten recension när vi är hemma igen vilket bör bli framåt natten eftersom filmen börjar först 20:30 och jag tror det tar 1.5 timme eller något till Lidköping, har ingen aning faktiskt eftersom jag aldrig varit där, inte sen jag flyttade ner hit i alla fall! Ska faktiskt gå in på Eniro nu och kika lite om hur långt det är..

Nu har Sammy hicka, igen! Börjar bli orolig, han flåsar ibland helt utan anledning, får hicka i stort sett varje dag nu och det är tydligen tecken på hjärtproblem. Dessutom har han fått bulor i huvudet.. Hoppas att det bara är för att han får i sig luft när han är så glupsk när han dricker och äter och att han flåsar för han är nödig (tydligen gör hans farbror det) och att bulorna bara är såna "fettknölar" som är vanligt hos golden's. Dock är även hudcancer vanligt hos golden's. Vi får kolla upp detta om det inte blir bättre, suck! Jobbiga pengar att gå till vet. om det inte är något men han är såklart värd det!

Nej, nu måste jag väcka J innan jag avlider av hunger och om jag ska hinna tvätta något att ha på mig ikväll.

Ha en bra dag, ska försöka hinna uppdatera mer innan jag åker men om inte, så hörs vi framåt natten. Imorgon kommer fler inlägg!

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0