För 28477264 gången har jag bestämt mig..

Att nu är det verkligen dags att ta tag i viktnedgången! Och jag har sagt det så många gånger att jag kan inte ens tro mig själv, jag lyckas aldrig, för det är fan inte lätt! Men jag måste ju göra det nån gång så det är väl lika bra att ta tag i det nu så kanske jag kan ha lite fina sommarkläder i år, kommer ju inte hinna gå ner mycket till sommaren men en del i alla fall. Problemet är att jag hatar promenader, speciellt när man fryser röven av sig och jag är en sucker för att småäta på kvällarna, speciellt när J jobbar natt och den här veckan jobbar han 5 kvällar/nätter av 7.. Hur ska detta gå? Men jag får ta en vecka i taget eller något sånt och inte tänka längre än så.. Eller en dag i taget kanske! Tänk om man kunde få vara smal hur mycket man än åt onyttigt, det är bra mycket enklare då...

Men jag vill inte vara överviktig när jag blir gravid, när jag gifter mig. Jag vill inte heller gå runt och vara överviktig resten av livet av fysiska själ och det är ju nu jag vill njuta av att vara smal, har ju missat det halva min ungdom kan man ju säga... Och jag vill gå ner nu medans jag är någorlunda ung och inte alltför stor (30 kg för mycket men ändå.. det kan ju bli värre) och huden inte kan dra sig tillbaka alls... Ju äldre man blir ju svårare blir det... Har kanske redan passerat den gränsen men det finns ju en liten chans i alla fall!

Och så orkar jag inte gå runt i sommar och må piss.. Inte kunna bada, inte kunna ha några söta sommarklänningar, ingenting! (Be till gud att jag inte ser ut som en hängig svamp när det är klart....)

Hur svårt kan det vara bara man bestämmer sig, dock behöver jag komma på något knep, något som gör det värt att inte äta dom där godsakerna, det hjälper inte att bara tänka på att jag vill bli smal just då, det behövs något mer, kanske får hitta någon bild eller så att ha på kylen! Någon påminnelse på nåt sätt... Och sen behöver jag hitta alternativ, ska ju ändå inte småäta men kan i stället ta ett kvällsmål med lite nyttigare saker, hitta något gott nyttigt bröd med goda pålägg och lite goda frukter eller fruktsallad bara när jag är sötsugen, även det är ju socker men mycket bättre än alla halvfabrikat! Det kostar faktiskt inte så mycket mer med lite såna goda exotiska frukter... Men jag har ju kommit över läskbegäret så då ska jag väl kunna komma över allt sånt småätande, åtminstone det onyttiga. Jag vill känna det här att "men jag behöver inte detta, det innehåller bara det och det och är ingen näring" men så kan jag inte tänka, tyvärr!

Men i alla fall, idag är nya tag! Kanske är det tråkigt för er att höra om detta men jag kommer föra lite mat-dagbok här och även träning, dock blir det väl inte så mycket träning men J har ju skaffat en träningsbänk nu med skivstång, där man kan träna benen osv. Så det är ju perfekt! Och så lite promenader med Sammy så...

Nu ska jag i alla fall börja med frukosten! Dock har jag inget så nyttigt hemma men ska ta en fullkornshårdmacka (älskar hårdbröd i alla fall, inte speciellt onyttigt) med räkost eller ska jag ta lite fil bara. Återstår att se! Sen ska jag planera veckan och åka och handla... Har ju börjat veckohandla det senaste och det är mycket bättre och billigare! Så då ska jag köpa något gott bröd att ha till frukost, som är nyttigt! Jag ska inte äta supernyttiga måltider, sallad till middag liksom men jag ska bli bättre på att äta lagom portioner, lite mer enligt tallriksmodellen, äta mer grönsaker och framförallt, laga mat hemma varje dag! Sen kanske man köper hem mat en gång, någon gång men det ska bli sällan! Och fatta vad gott det kommer bli då när man väl gör det... Nu är det ju så "vardagligt" så det är inget speciellt alls.

Nu blev det ett väldigt långt inlägg, jag ber om ursäkt! Men är det någon mer av mina läsare som kämpar med att gå ner i vikt, vill börja eller har gjort så får ni gärna kommentera, tips eller att peppa varandra! =D Jag behöver jättemycket tips, på nyttiga bröd, bra saker att äta, allmänna tips om mat o viktnedgång, höra historier om dem som redan gått ner, det är alltid peppande! =)

Ha en bra dag.
Kram kram


Kommentarer
Postat av: Frida

Fin blogg :)

Ha det bra!

2010-01-03 @ 12:56:48
URL: http://www.fridawiman.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Hej, har precis läst igenom nästan hela din blogg och blev fast! Jag känner igen mig väldigt mycket i vad du skriver. Jag kämpar också med att gå ner i vikt men jag tar dagen lite som den kommer och gör vad jag tycker är kul! =) Roligt att läsa om nån som inte skriver om stureplans fester och sånt. Fortsätt som du gör, jag kommer läsa i alla fall. =) Kram!

2010-01-03 @ 18:12:08
Postat av: Sarah svarar:

Anonym: Åh, din kommentar värmde verkligen i hjärtat! =) Roligt med en sån respons och hoppas att du kommer fortsätta gilla min blogg då, hehe! Jag ska försöka uppdatera så flitigt jag kan och inget stureplanstjaffs, lite mode och sånt kommer såklart men ja, det är lite skillnad! =D



kram kram

2010-01-03 @ 18:26:21
URL: http://www.sarahohrn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0