Tacos och skeppskatter!

Nu är vi hemma efter en trevlig kväll i Essunga. Det blev tacos, alltid lika gott. Sen tittade vi på Harry Potter-filmen som gick på tv, jag har ju bara sett den första (!!!) så jag och J bestämde oss för att ha Harry Potter-maraton någon dag, han har bara sett två tror jag. Sen såg vi lite på "En förtrollande romans" eller vad det nu hette, lite rolig film. Men vid 23 åkte vi hem! Så sjukt kallt ute också. Sammy hade roligt där med en kompis, dom va ute i snön i stort sett hela kvällen. Dock kom Sammy in med blodiga tassar, vet inte riktigt vad det är men kanske att snön är så pass vass nu.

Annars så träffade jag den sötaste katten ever! Det fanns tre katter där varav två heter Otto och Snork, haha jag dör av skratt bara jag hör namnen! Det ska tilläggas att det är honor... Hahaha! Snork... Ja, vissa har ju fantasi. Men Otto är en skeppskatt och jag har såklart hört om dessa innan men aldrig träffat en och jag tycker dom är skitcoola rent ut sagt. Det är ju en "missbildning" så att katten har 6 eller 7 tår i stället för 5 eller något sånt och lite extra klor, någon däremellan och så. Och när hon gick såg det lite ut som att hon gick med klackar, eller ja ni vet om man håller händerna som i tumvantar och vänder tummarna lite framåt när man går, såg så sött ut!! =D Hittade dock ingen bra bild på detta på nätet och glömde helt av att ta en bild. Men ni ser en nedan som jag googlade fram, dock syns det inte så bra men kolla tassarna, vad många tår den ha! =D Så sött!!! Dessutom blev vi erbjudna att få den men J är ju allergisk mot katter.. Jag vill gråta, jag älskar katter! Och blev dödskär i denna... Jag måste ha en skeppskatt när vi bor i hus och katten kan vara ute och så, då funkar det bättre med allergin.

Bild lånad från katterian

Inte är jag trött heller, vi sov rätt länge i morse och krogen bredvid är i full gång. Dock stänger dom om 15 minuter.. Men jag lär väl inte somna i tid, lägligt att jag vänt dygnet nu lagom till skolan börjar. Men jag som ville ha ett jobb nu innan skolan började så att jag skulle slippa gå tillbaka eftersom jag inte trivs där på utbildningen men slutar jag har jag inga pengar, känns ju som ett riktigt svårt val. Plugga bara för att och ta en massa lån, känns surt! Det är ändå 50 000 till nästan bara under våren... What to doooo!!!! =/ Ja, jag får väl klura på det. Vill bara ha ett jobb! Varför ska det vara så svårt... Sa precis till J att jag borde jobba någonstans där man ska skriva på dator eftersom jag skriver fganska snabbt och kan dessutom skriva snabbt utan att ens kolla på tangentbordet eller skärmen och allt är i stort sett rätt sen. Finns det något jobb där det är en stor fördel tro.... =P

Nu ska jag sluta grubbla om det i min blogg i alla fall, jag är fruktansvärt tråkig nu känner jag! Måste in med några roligare inlägg.

Smell ya later!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0