Viktnedgång!

Jag ska skriva ner lite fördelar med att gå ner i vikt som gör att jag peppar mig själv och kanske även andra i samma situation! Jag har suttit på viktnedgång i fokus och skrivit lite mer om mina mål men jag orkar inte skriva allt igen! Men här är några av mina mål i alla fall som är A och O för att jag ska gå ner i vikt:

* Inte förbjuda något
* Äta mindre portioner
* Äta 5 mål om dagen
* ÄTA FRUKOST!!
* Sluta småäta
* Laga mat hemma från grunden så gott det går, INGEN hämtmat!!

Efter bara en dag mår jag så mycket bättre när jag inte småätit något. Idag har jag inte ätit något mellan måltiderna och inte ätit något som godis eller liknande "småplock" och jag mår superbra! Måste bara lära mig att klara det fler dagar. Finns ju bara fördelar med att gå ner i vikt, förutom att man nu inte får äta det man tycker är så gott och inte kan äta samma sak som andra äter, det är väl det svåra, "nackdelen", det är jobbigt när andra sitter och äter en pizza att välja en sallad, till exempel. Det känns ju som att dom kan äta precis vad dom vill men åh andra sidan borde jag sitta där och tänka "Det är inte jag som äter igen mina kärl med fett", för även smala sätter igen sina kärl bara att det inte går riktigt lika snabbt och dom märker det inte. Så jag ska försöka tänka så i stället för "Åh, lyckos hon som kan äta det utan att bli tjock".

* Man kan ha fina kläder
* Man kan ha bikini utan ångest
* Man mår bättre
* Man dör inte i förtid, inte pga detta i alla fall
* Man orkar mer
* Man blir piggare
* Man blir lyckligare
* Man får äta en massa annat gott
* Man kan känna sig NÖJD framförallt!

Jag har bestämt mig för att skära upp frukt i bitar och ha i kylen varje dag. Varje morgon ska jag skära upp frukten så OM jag nu blir sugen och går till kylen, ska ju sluta småäta över huvud taget men, så är det i alla fall bättre att ta några bitar frukt! Och då finns den färdigskalad och färdigskuren och enkelt!

Och så har J köpt en träningsbänk vi ska bygga upp imorgon, så nu har jag ingen ursäkt att inte träna, den finns t o m här i vardagsrummet framför tv:n, hehe! Så ett pass om dagen ska det bli, olika muskelgrupper då. Sen lite promenader med vovven, dock blir det ju lite kortare men oftare än så länge bara... Men nu i vår/sommar blir det längre promenader! Skönt om man lyckats gå ner lite också så man orkar mer från början.

Har funderat på att testa Alli, men är lite nojig så får se hur det blir med det. Åh andra sidan avstår man i alla fall från fett då, man vill ju inte bli bosatt på toan! =) Ska också klippa ut en bild på en smal kropp med några snygga kläder ur HM-katalogen o sätta på kylen, värt ett försök! ;P Haha.

Nu måste jag dock ta en kvällsmacka (har sagt det i över en timme nu, börjar bli sent men..) är så sjukt hungrig. Åt en mindre portion mat förut.. Så ett kvällsmål behövs för att jag ska kunna sova så som det kurrar i magen nu.

Ha det bra allihop, viktkämpar och alla andra med! =)

*pepp*

Kommentarer
Postat av: Erika

Åh vad kul att du tyckte om vår blogg! Du är hjärtligt välkommen :) Din är också en väldigt bra blogg, lycka till med din viktnedgång! Vi klarar det allihopa :D

2010-01-04 @ 00:33:52
URL: http://viktrejset.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Ät en knäckis eller så när du blir sugen på nått gott, det gör jag & det hjälper skitmycket! :) Nu vill inte jag gå ner mer i vikt, utan nu ska jag hålla vikten & börja träna för att bli mer "fast".. Sen har jag en dag i veckan då jag får äta vad jag vill, det hjälper också mycket & ofta är det så att när den dagen i veckan kommer är det inte ens säkert att jag är sugen på nått gott & då köper jag heller inget :)



Jag gick ner från 86kg - 70kg på ca 4-5mån, och nu har jag gått ner 2-3kg till trots att jag inte ens ansträngt mig.. så ingenting är omöjligt :)

2010-01-04 @ 13:11:46
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0